Ervik Support
Lengde o.a.:
Bredde:
D.i.r.:
Brennoljekapasitet:
Ferskvann:
Fartøyet er bygget som glattdekket katamaran med symetriske skrog, og har forholdsvis rett baug, tverr hekk og skansekledning rundt hele fartøyet, og skal hovedsakelig benyttes til service på rederiets egen oppdrettslokaliteter.
Styrhus med bysse- og pentry er arrangert forut i senter av fartøyet med nedgang til toalett/ vaskerom med garderobe på babord side. Aktenfor styrhus er det arrangert verkstedrom. Under styrhusdørk er det arrangert storesrom.
Fartøyet er konstruert for å kunne transportere inntil 40 tonn dekkslast, og det er beregnet 3 manns besetning. Det er montert 1 stk. 50 tm kran på babord side akter, og 3 stk. capstans på babord side, 1 stk.3 tonn forut og akterut, samt 1 stk. 5 tonn midtskips.
Framdriftsanlegg:
- 2 stk. Nogva/ Scania dieselmotor, type DI 13 71 M som hver yter 450 hk ved 1800 o/min.
- Motorene er tilkoplet Nogva propellanlegg, type Helseth 4H80-975 HS via Nogva HC258 reduksjonsgear med utveksling 2,51:1. Begge gear er utstyrt med PTO for drift av hydraulikkpumper.
- Manøversystem er av type Marol hydr.
Dekksmaskineri / hydraulisk utstyr:
- Kran type Palfinger PK 50002MG med 48,7 tm løftemoment og 20,5 m arm.
- 2 stk. baugthruster med 420 kg skyvekraft hver.
- Hydraulisk høytrykkspyler, type HYCAT 210/38.
- 1 stk. capstan med 5 tonn trekkraft,type N300 – 5000
- 2 stk. capstan med 3 tonn trekkraft, type N300 – 3000, og
Strømaggregat:
- 1 stk. Nogva/ Nanni QLS22T som leverer 15 kW.